2007. december 7., péntek

Carbonnade à la flamande

Sörben főtt flamand marharagu

Ez nem annyira francia, mint inkább belga étel, de attól még elfér egy francia gasztroblogban is.


A marhahús címkéje itt egy kész nekrológ, minden darab húshoz, amit vásárolok, megkapom ajándékba a szerencsétlen állat egész történetét. Rá van írva, hogy hol született, hol nőtt föl, mi volt a hobbija és a kedvenc étele, anyja neve három példányban, majd végül az, hogy hol s mikor végezte be szomorú végzetét szegény pára. Ilyenkor majd' megszakad a szívem, és eldöntöm, hogy örökre vegetáriánus leszek, de akkor megeszem amit a marhából főzök, és máris sutbadobom újdonsült elveimet.


Ma egy újabb kokottban főtt fantasztikummal próbálkoztam, fényes sikerrel. Sőt, ha szabad ezt mondanom, máma megalkottam életem legfinomabb étekét.

Hozzávalók:
- marhahús
- 1 üveg/doboz sör
- 2-3 szál répa
- 1 fej vöröshagyma
- 2 ek vaj
- 2-3 szelet kenyér (én pain polkát használtam, mert az nagyon finom, és nagyon aranyos neve van)
- dijoni mustár
- só, bors, őrült pirospaprika

Megpucolom, megtisztítom, előkészítem a hozzávalókat.
A kokottban 1 evőkanál vajon átpirítom a kockára vágott hagymát és répát, közben a másik evőkanál vajon átpirítom a kb. 2x4 centis darabokra vágott marhahúst, úgy hogy a darabok minden oldalát kissé megkapja a forró vaj.
Ezután a húsdarabokat átpakolom a kokottba, és a serpenyőben visszamaradt maradék vajat és hússzaftot felöntöm a sörrel, megkevergetem, és a kokottba öntöm.
Sózom, borsozom a kokott tartalmát, hozzáadok 1 teáskanál őrültpaprikát, jól összekeverem, és, most jön a titok, a vékony kenyérszeleteket vastagon megkenem dijoni mustárral, majd a mustáros felükkel lefelé, a kokott tartalmának tetejére helyezem szépen sorban, hogy lehetőleg befedje azt a kenyér.
Lefedem, és a közepesnél kicsit alacsonyabb lángon minimum 1 órán át hagyom fortyogni, majd egy húsdarabkát kiemelve ellenőrzöm, hogy kellően átfőtt-e már, és az eredménytől függően főzöm még egy kicsit.
Héjában főtt, majd negyedelt krumplival tálaltam.

3 komment:

Mademoiselle írta...

Júúj!!!
Figyelj Zsófi figyelj!
Mit gondolsz lenne rá lehetőség, hogy azt a tizenvalahánby oldalas mellékletet beszkenneld nekem vagy lefénymásold és elküldjed?
Jaj légyszi-légyszi-légyszi! MINDEN cocotte-os receptet ki akarok próbálni :-)

Zsófi írta...

Beszkenneltem! Hova kuldjem? (attention, majdnem 4 mega)

Mademoiselle írta...

jajdejó!! Köszönöm-köszönöm!!!
A gmail vajon elbírja?
targonya@gmail.com