2012. július 16., hétfő

Bâtonnets glacés au chocolate et aux raisins et noisettes

Mazsolás-mogyorós csokijégkrém

Véletlenül megalkottam a világ legfinomabb csokijégkrémjét. Tényleg véletlen volt, én csak ki akartam próbálni az új jégkrémformáimat, és összekotyvasztottam mindent, amit értem, és amiről úgy gondoltam, hogy jól passzolna egymáshoz, és a kedvenc fagyim lett a végeredmény. Szerencsére megtartottam a fejemben az összetevőit, úgyhogy gyorsan leírom, nehogy elfelejtsem.

Hozzávalók:

- 3,5-4 deci cukrozatlan sűrített tej
- 100 gr 75%-os kakaótartalmú étcsokoládé
- 125 gr mogyoró
- 125 gr mazsola
- kevéske fahéj
- 2-3 teáskanál cukor
- 1 púpozott teáskanál 100%-os kakaópor

1. A csokit gőz fölött beleolvasztottam a sűrített tejbe, aztán hozzáadtam a fahéjat, cukrot, és kakaót, és simára kevertem.

2. A mogyorót és a mazsolát egy uzsonnazacskóba öntöttem, konyharuhába tekertem és a klopfolóval irgalmatlanul elkezdtem püfölni, hogy a mogyoró apró darabokra törjön, a mazsolák meg szétlapuljanak. Belekeverem a csokis krémbe.

3. Miután teljesen kihűlt a csokis massza, jégkrémformákba vagy kiürült joghurtospoharakba töltöttem, betettem a mélyhűtőbe, és megpróbáltam nem piszkálni másnapig, ami igen nehéz volt, de megálltam, mert hős vagyok.

1 komment:

Süni írta...

Szia, baromira tetszik a cikk :)